Fall Cozy Book TAG

16:13


Witajcie! Jak wspominałam w podsumowaniu miesiąca, mam teraz nawał nauki i posty będą pojawiać się nieco rzadziej. Dziś jednak przychodzę do was z Fall Cozy Book TAG, który został przetłumaczony przez Julię Barbasiewicz. W związku z tym, że za oknami mamy coraz wyraźniejszą jesień, a jest ona moją ulubioną porą roku i uwielbiam atmosferę, jaką ze sobą niesie, postaram się dostosowywać tematykę tagów i akcji do tego właśnie okresu :)

1. Opadają czerwone, pomarańczowe i złote liście: Świat jest pełen kolorów - Wybierz książkę, która ma okładkę w jesiennych kolorach.
Mam chyba tylko cztery takie książki, ale jeśli brać pod uwagę całokształt, wybieram "Wichrowe wzgórza", Emily Bronte. Na okładce widnieją piękne kwiaty o jesiennych kolorach i wysuszonych liściach. Nie czytałam jej jeszcze, jednak mam zamiar zrobić to w najbliższym czasie, gdyż dzięki akcji Moja książkowa jesień, dowiedziałam się, że jest idealna na tę właśnie porę roku.

2. Cieplutki Sweter: W końcu jest na tyle chłodno żeby ubierać się w miękkie swetry i szale - Jaka książka sprawiła, że w chłodny dzień było Ci cieplej?
Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. "Harry Potter"-wszystkie części. Co innego może bardziej ocieplić człowieka, niż ta piękna, magiczna seria, opowiadająca o sile przyjaźni i walce ze złem? Zawsze powtarzam, że ta historia jest ponadczasowa. Zawiera wartości, które nigdy nie przestaną mieć znaczenia. Na dodatek otacza ją jesienna, ale bardzo ciepła atmosfera. Jest jak taki płomyczek migający w kominku, kiedy za oknem szaleje zawierucha. Wiem, że to hańba i sama nie wiem, jak mogłam do tego dopuścić, ale do tej pory przeczytałam tylko 4 części Harrego Pottera, z czego Kamień Filozoficzny i Komnatę Tajemnic czytałam po dwa razy. Wynikło to z tego, że zaczęłam przygodę z Harrym już jako mała dziewczynka i wtedy nie podołałam, zatrzymując się na czwartej części. Obejrzałam więc filmy. Potem ponownie chciałam się za niego zabrać, ale znów mi nie wyszło. Teraz wszem i wobec ogłaszam, że wczoraj rozpoczęłam Kamień Filozoficzny i mam zamiar przeczytać całą serię jeszcze w tym miesiącu :D

3. Jesienna Burza: Wiatr wyje za oknem, a krople deszczu uderzają w parapet - Wybierz swoją ulubioną książkę lub gatunek, do przeczytania w burzliwy wieczór.
Przeznaczeni, Holly Bourne (recenzja). Kiedy słyszę o tej książce, w głowie od razu pojawia mi się obraz burzy z piorunami. Opowiada ona o dwójce młodych ludzi, którzy tak bardzo do siebie pasują, że ich bliskość wywołuje huragany i klęski żywiołowe. Wiem, dziwnie brzmi, ale dostrzegłam w tej książce coś niezwykłego. Spodobał mi się jej charakter i przede wszystkim stworzona przez autorkę atmosfera. Ciężko to opisać słowami, musicie sami się przekonać ;)

4. Chłodne, rześkie powietrze - Z jaką postacią mógłbyś zamienić się miejscami? 
Hmm...Jak każdy książkoholik, marzę o życiu w świecie, w którym magia jest spotykana na porządku dziennym. Na przykład Idris z Darów Anioła, świat z Harrego Pottera, czy też po prostu dziewiętnastowieczna Anglia (magiczna sama w sobie). Dlatego mogłabym zamienić się miejscami z bohaterami, którzy by mi to umożliwili: Clary, Tessa, Luna, może nawet Kelsey z Klątwy Tygrysa. Nie jestem w stanie wybrać :D

5. Kubek ciepłej herbaty - Która książka spełnia swoje zadanie tylko jako podkładka pod gorący kubek?
Kurcze, mocna kategoria. Myślę, że żadna przeczytana przeze mnie książka, nie była aż tak zła, żeby zasłużyć na to miano. Jednak kiedy tak teraz patrzę na swoją półkę, dostrzegam jedną perełkę, która WYGLĄDA jak podkładka pod gorący kubek. Wielokrotnie używana  podkładka pod gorący kubek po przejściach. Jest to druga część Domu Nocy: Zdradzona. Pamiętam, że trafiłam na ostatnią sztukę w empiku i nie była w zbyt ciekawym stanie, jednak po przeczytaniu Naznaczonej tak bardzo jej pragnęłam, że musiałam ją mieć bez względu na wszystko. Na dodatek bardzo wiele przeszła i patrząc z perspektywy czasu, mogę stwierdzić, że była najgorszą częścią Domu Nocy. Nie pamiętam nawet, o czym była ta część...

6. Ciasto Dyniowe: Siedzisz w fotelu zajadając wszystkie sezonowe pyszności - Jaka jest twoja ulubiona przekąska do chrupania przy czytaniu?
Zazwyczaj nie jem, czytając, bo mnie to dekoncentruje. Mogę czytać z głośną muzyką, rozmowami i różnymi innymi dźwiękami w tle, ale z  jedzeniem jest inaczej... A jak już wybieram sobie przekąskę do lektury, przeważnie są to żelki. Ciche, bezproblemowe, elastyczne i na dodatek niebrudzące XD

7. Płaszcz, szaliki i rękawiczki: Pogoda się pogarsza i nadszedł czas żeby się ukryć za ciepłym kocem - Która z twoich książek ma tak żenującą okładkę, że wolisz ją ukryć przed całym światem?
Na moich półkach jest chyba tylko jedna taka książka: pierwsza część Akademii Wampirów. Ogólnie rzecz biorąc, okładki tej serii nie są brzydkie, jednak ten tom mam akurat w wersji filmowej, co całkowicie wyróżnia go spośród pozostałych. Poza tym oprawa graficzna tej części najzwyczajniej w świecie mi się nie podoba. Wygląda jak plakat promujący jakąś bardzo słabą telenowelę, a z tego co słyszałam, Akademia jest bardzo dobrą serią.

8. Ogień w płonącym kominku: Rozprowadź przyjemne ciepło - Kogo tagujesz?


NOMINUJĘ KAŻDEGO, KTO DOTRWAŁ DO KOŃCA. A co tam! Jest jesień ♥ Dzielmy się ciepłem! Jeśli zdecydujesz się odpowiedzieć na moją nominację, daj znać w komentarzu, chętnie zapoznam się z Twoją wersją tego TAG'u. :D

I jak Wam się podobało? Piszcie w komentarzach, czy zgadzacie się z moimi odpowiedziami, a jeśli  chcielibyście poznać 3 idealne, według mnie, książki na jesień, odsyłam Was tutaj ----> MOJA KSIĄŻKOWA JESIEŃ<---- Życzę miłego dnia! ♥

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki. Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.

Statystyka