My Christmas Wishlist

19:29

Witajcie! Dziś mamy Mikołajki ♥ To jeden z moich ulubionych dni w roku. Jest taki magiczny i pełen ciepła, daje nam namiastkę Świąt i sprawia, że człowiek coraz bardziej nie może się ich doczekać. Na dodatek moja przyjaciółka ma dziś urodziny! Nie wyobrażam sobie piękniejszego dnia na przyjście na świat. Masz wyczucie czasu Olek ♥  Z czym kojarzy nam się Boże Narodzenie? Przede wszystkim z bliskimi, szczęściem, przepysznymi potrawami, aromatem korzennej przyprawy, kolorową choinką, światem przyozdobionym w lampki i magiczne dekoracje, gorącą czekoladą, Kevinem, sklepowymi wystawami, pseudo mikołajami, no i oczywiście z prezentami. Ten post będzie poświęcony tej ostatniej części. Dziś zdradzę Wam treść mojego listu do pana M., czyli książki, które (a przynajmniej część z nich) chciałabym znaleźć pod choinką. No to zaczynamy :D

(A to tak żeby Wam się lepiej czytało ;D)

1. Harry Potter
Seria, która zajmuje szczególne miejsce w moim sercu, a na żadnej z moich półek się jeszcze nie pojawiła. Jej pierwsze tomy są wręcz przepełnione świąteczną atmosferą i obiecałam sobie, że w tym roku zagości ona w moim domu. :)

2. Zapytaj księżyc
Książka, która zaczarowała mnie swoją okładką i niezwykle intrygującym opisem. "To powieść, która zmusza do spoglądania w głąb własnej duszy." - A ja szczególnie cenię sobie historie, które zmuszają do refleksji. Na dodatek występuje w niej motyw szpitala psychiatrycznego, co jeszcze bardziej mnie do niej zachęciło. Uwielbiam, kiedy pisarz porusza w swoim dziele tajemnice ludzkiego umysłu.

3. Światło, którego nie widać
Nie wyobrażam sobie, że mogłabym przeżyć grudzień bez zaopatrzenia się w  "Światło, którego nie widać", książkę pokochaną przez ludzi na całym świecie, która porusza tak wiele ważnych dla człowieka wartości i jest wręcz przepełniona emocjami. Muszę przeczytać ją jak najszybciej, bo skoro nie ma prawie żadnej negatywnej oceny, to coś chyba jest na rzeczy.

4. Trzynaście powodów
Do tej książki bardzo mnie ciągnie, a to głównie przez jej problematykę - samobójstwo. Jak już wcześniej wspominałam, powieści zawierające w sobie elementy związane z ludzką psychiką, które pozwalają na refleksję, są dla mnie szczególnie wartościowe. Nie wyobrażam sobie więc, że mogłabym ominąć to dzieło, bo zapowiada się naprawdę ciekawie. Na dodatek przeczytałam na lubimyczytać, że: "Trzynaście powodów to rewelacyjny debiut Jaya Ashera, który snuje swoją opowieść z taką szczerością i prostotą, że tragedia za nią ukryta, wydaje się wstrząsająco prawdziwa.", a ja lubię autentyczne historie.

5. Tajemny Ogień
Autorka tej książki napisała jedną z moich ulubionych serii, nie mogę więc przejść obok niej obojętnie. Jestem niezwykle ciekawa, jak Tajemny Ogień ma się do Nocnej Szkoły. Wiadomo też, że aby książka wciągnęła czytelnika, musi się w niej dużo dziać, a na lubimyczytać piszą: "Pradawna moc i śmiertelna klątwa, szaleńczy wyścig z czasem i walka z przeznaczeniem. Akcja Tajemnego ognia pędzi jak rollercoaster!". Poza tym zaciekawiła mnie idea tej całej klątwy i walki z przeznaczeniem. :D

6. Byłam tu
Cóż tu wiele mówić? Kolejna psychiczna książka, która również porusza temat samobójstwa i ludzkich problemów. Napisała ją Gayle Forman, a Zostań jeśli kochasz bardzo mi się podobało, jestem więc ciekawa, jak wypadła ta opowieść. Na dodatek moja ulubiona recenzentka, Alex z Książkowni pisze: "To książka o szukaniu drogi do przebaczenia i odnajdywaniu siebie, podobna nieco do Papierowych miast bądź Szukając Alaski.". Greena uwielbiam, książki o odnajdywaniu siebie także zajmują szczególne miejsce w moim sercu. Muszę więc ją przeczytać :D

7. Wszystkie jasne miejsca
Ta książka zaciekawiła mnie jeszcze zanim została przetłumaczona na język polski. Dlaczego? Z tego samego powodu jak w przypadku Trzynastu powodów i Byłam tu. Zagubieni ludzie, mnóstwo emocji, do tego jeszcze miłosny wątek i motyw podróży, poznawania świata. Tutaj również liczę na coś w stylu Greena, a może nawet jeszcze lepszego ;)

8. Playlist for the dead
Nie będę tłumaczyła, dlaczego właśnie ta książka, bo to już chyba oczywiste. Połączono w niej stan, który dołuje i odbiera nadzieję, z najpiękniejszą sztuką, jaką może tworzyć człowiek, ze światełkiem w tunelu, ucieczką od świata, dla wielu ostatnim ratunkiem i ogromnym ukojeniem. Połączono śmierć z muzyką. Jestem pewna, że ta kombinacja mnie nie zawiedzie, że dzięki niej będę mogła spokojnie usiąść i dać się wciągnąć w dramatyczną historię, rozświetlaną przez piękną muzykę.

9. Zabić drozda
Od kiedy tylko usłyszałam o tym klasyku, a było to dość dawno, stwierdziłam, że za wszelką cenę muszę go poznać. Nie chodzi tu już o popularność tej książki, ale o jej sens, o wartości jakie sobą reprezentuje. Porusza ponadczasowy problem, jakim jest rasizm oraz tolerancja - a raczej jej brak. Do tego opowiada o miłości i współczuciu oraz, jak słyszałam, ma głęboki przekaz i daje do myślenia.

10. Księga wyzwań Dasha i Lily
No i wreszcie coś pozytywnego! "Pełna wdzięku romantyczna historia z książkami, przedświąteczną gorączką i bożonarodzeniowym Manhattanem w tle." Czego chcieć więcej? Nie wyobrażam sobie Świąt bez tej książki. Uwielbiam wszystko co związane z tym pięknym okresem. Każda świąteczna opowieść kojarzy mi się z jedynym w swoim rodzaju uczuciem szczęścia, jakie towarzyszy nam w ten szczególny czas, a ja tak bardzo cenię sobie ten stan, że mogłabym czytać takie historie w kółko i w kółko. Wierzę, że zaczaruje mnie tak samo jak "W śnieżną noc" i oczywiście "Podaruj mi miłość", której jeszcze nie czytałam, ale czeka na mnie na półce. Czuję, że się na nich nie zawiodę, bo nic, co związane z Bożym Narodzeniem, nie jest w stanie tego dokonać.

I tak właśnie wygląda mój list do Świętego Mikołaja :D Mam nadzieję, że uda mi się dostać chociaż część z tych perełek, bo po prostu o nich marzę. A jak wygląda Wasza lista życzeń? Jest podobna czy zupełnie inna? A może czytaliście już jakąś z wymienionych przeze mnie książek? Dajcie znać, czy moje oczekiwania co do niej się spełnią. Chętnie zapoznam się z Waszym zdaniem :D 




You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki. Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.

Statystyka