Wesołych Świąt! + Świąteczny Berek Książkowy

16:40


Witajcie kochani!  W to wigilijne popołudnie przygotowałam dla Was Świątecznego Berka Książkowego, do którego nominowała mnie Alex z Książkowni - dziękuję kochana!


Jednak zanim do niego przejdziemy, chciałabym Wam życzyć wszystkiego, o czym kiedykolwiek sobie zamarzycie. Zdrowia, szczęścia, samych cudownych chwil i uśmiechu na twarzy. Pysznej kolacji wigilijnej, spędzonej w gronie najbliższych i ciepłej, świątecznej atmosfery. No a pod choinką mnóstwa książek, które sprawią, że przyszły rok będzie jeszcze bardziej magiczny, dostarczą Wam wielu wzruszeń, radości i doświadczeń, a szaremu światu przywrócą barwy. Wesołych Świąt! ♥



A teraz przejdźmy to tagu :D

1. Kapcie, kominek, kakao - lektura na zimowe wieczory.
Obecnie, zatopiona w kocyku, piję kakao, zaczytując się w "Podaruj miłość" - 12 bożonarodzeniowych opowiadań o miłości. Jestem dopiero przy trzeciej historii, a już mogę powiedzieć, że to piękna książka, która tworzy wokół czytelnika świąteczną atmosferę, wywołuje na jego twarzy uśmiech, a serce wypełnia ciepłem. Sprawia, że wiara w magię świąt staje się czymś oczywistym. W zeszłym roku czytałam "W śnieżną noc". To także zbiór opowiadań, tyle że jest ich tam nieco mniej. Tę książkę również mogę Wam polecić na długie, zimowe wieczory, bo dzięki niej wspominam zeszłoroczne Boże Narodzenie bardzo miło. Dostarczyła mi wielu wzruszeń i przede wszystkim niebywale rozbawiła ♥

2. Śnieg - bohater, na myśl o którym robi ci się zimno.

Oczywiście, że prezydent Snow z Igrzysk Śmierci. Człowiek o kamiennym sercu, oczach pełnych okrucieństwa, otaczający się aurą chłodnej bezwzględności. Nawet nazwisko pasuje do jego osobowości. Tyle że jest on dla mnie uosobieniem mroźnej i brzydkiej zimy - bez grama ciepła i świątecznej atmosfery. 

3. 12 dań - potrawa z książki, która powinna się znaleźć na Twoim świątecznym stole.
Tak jak moje poprzedniczki kłaniam się ku stołowi z Wielkiej Sali Hogwartu. Poznanie smaku tych wszystkich potraw jest jednym z moich największych marzeń. Bloki lodów, jabłkowe strucle, ciasta polane syropem, eklerki w czekoladzie, pachnące pączki, biszkopty z kremem, marmoladki, puddingi - byłabym w siódmym niebie ♥ Bardzo chętnie zajęłabym się również potrawami z zamku państwa Shreave'ów - za każdym razem kiedy kandydatki zasiadały do stołu, a pani Cass opisywała wygląd i smak spożywanych przez nie dań, tak bardzo działała na moje zmysły, że musiałam iść zrobić sobie kanapkę... A to nie było aż tak zadowalające. Dlatego gdyby mogły pojawić na moim wigilijnym stole, byłabym naprawdę szczęśliwa (i kulałabym się do szkoły) ;D

4. Renifer - bohater, który jest wspaniałym towarzyszem.

Długo zastanawiałam się nad tą kategorią, ale zdecydowałam, że przyporządkuję do niej Stevie Rae z Domu Nocy. Była bardzo pozytywną osobą, zawsze uśmiechniętą, życzliwą i przede wszystkim autentyczną. Niczego nie udawała, potrafiła dostrzegać w ludziach piękno i rozróżniać dobro od zła. Dla bliskich była w stanie zrobić wszystko, ale umiała też się postawić. Jej teksty często rozbawiały mnie do łez - gadanego to ona miała. Stevie strasznie przypomina mi moje przyjaciółki, na które zawsze wiedzą jak poprawić mi humor, sprawiają, że problemy znikają, razem się śmiejemy, a kiedy trzeba - płaczemy. Nie ma nic cenniejszego, niż towarzysz będący Twoją bratnią duszą, na którego zawsze możesz liczyć.

5. Kolędy - bohater, z którym chciałabyś pośpiewać świąteczne piosenki.
Zdecydowanie Kruchy Cooper z Willa Graysona - bardzo muzykalny chłopak, który śpiewa całym sobą i to jeszcze z jaką ekspresją... Stworzylibyśmy niezapomniany duet i z pewnością śmialibyśmy się do łez, tak jak i każdy, kto zobaczyłby to widowisko. ;D

6. Pod choinkę - książka lub seria, którą chciałabyś dostać w prezencie.

Do tej kategorii przyporządkuję serię, która zajmuje szczególne miejsce w moim sercu, a na żadnej z moich półek się jeszcze nie znalazła - Harry Potter. Nie mogę się doczekać dnia, w którym będę mogła zobaczyć, jak te kolorowe grzbiety, dodają magii mojemu regałowi. Będę się czuła znacznie bezpieczniej, wiedząc o obecności Harrego w moim domu i o możliwości sięgnięcia po niego, kiedy tylko poczuję taką potrzebę.

7. Wigilia - książka, która przepełnia Cię rodzinną atmosferą. 

Poza Harrym Potterem jest chyba tylko jedna książka, która w aż tak dużym stopniu przepełniła mnie rodzinną atmosferą - Love, Rosie autorstwa Cecelii Ahern. Jej bohaterowie są tak mili, pozytywni i zabawni, że patrząc na ich relacje, czułam w sercu to samo miłe ciepło, które czuję za każdym razem, kiedy siedzę przy jednym stole z całą moją rodziną.

8. Boże Narodzenie - anegdotka związana z Tobą, świętami i książkami. 

Nie przychodzi mi do głowy nic specjalnego, ale opowiem Wam sytuację, która miała miejsce w święta jakieś dwa lata temu. Otóż wtedy jeszcze nie kupowałam książek, ale lubiłam patrzeć na nie w empiku. No i pewnego razu, kiedy oglądałam setki otaczających mnie perełek, dostrzegłam piękną, magiczną okładkę. Kiedy tylko ją zobaczyłam, wyciągnęłam książkę z półki i zaczęłam czytać opis. A była to "Łza" autorstwa Lauren Kate. Nie dość, że zakochałam się w jej oprawie graficznej, to na dodatek opis w stu procentach mnie kupił. Od tamtej pory bez przerwy myślałam i gadałam o tej książce i w końcu postanowiłam się w nią zaopatrzyć. Mama próbowała mnie odwieść od tego pomysłu, wmawiając, że kupowanie książek jest bez sensu. Nie rozumiałam wtedy jej postawy, bo byłam świadoma, iż mama też bardzo lubi czytać. Jednak uparłam się i pojechałyśmy razem do miasta, a kiedy stałam już w kolejce do kasy, mama nie wytrzymała i powiedziała: "Dlaczego ja nigdy nie mogę zrobić ci niespodzianki? Nie kupuj jej, bo już dawno czeka na Ciebie w domu." Pamiętam, że spojrzałam wtedy na nią z niedowierzaniem i zaczęłam się śmiać, zastanawiając się, dlaczego nie powiedziała mi tego, kiedy jeszcze byłyśmy w domu. Mamy do miasta jakieś pół godziny drogi autobusem. Nigdy nie zapomnę tego wydarzenia  i "Łza" już zawsze będzie zajmowała jedno z tych szczególnych miejsc w moim sercu. Była to moja pierwsza książka tak na poważnie i to od niej zaczął się mój książkoholizm. Bardzo miło ją wspominam.

9. Sylwester - miejsce, świat książkowy, w którym chciałabyś świętować ten dzień/noc.

Długo się nad tym zastanawiałam, ale właściwie odpowiedź okazała się być bardzo oczywista. Chciałabym spędzić sylwestrową noc na Nocnym Graniu - występach młodych kapel rockowych w Middletown. Czytając "Przeznaczonych", myślałam, że coś takiego naprawdę istnieje, ale okazało się, że to tylko wydarzenie stworzone przez Holly Bourne na potrzeby książki. Nocne Granie odbywało się w każdy weekend i zbierała się na nim młodzież z całego miasteczka. Było to coś całkiem innego niż te wszystkie dzisiejsze klubowe dyskoteki. Zawsze panowała tam miła i wesoła atmosfera. Cudownie byłoby spędzić ten wieczór w gronie najbliższych przyjaciół i życzliwych ludzi, wsłuchując się w nieziemską muzykę i bawiąc się do rana przy brzmieniu gitar i perkusji.


10. Nowy Rok - książka, która ładuje twoje baterie nadzieją.

"Prawie jak gwiazda rocka" autorstwa Matthew Quicka. Nie czytałam chyba jeszcze żadnej książki, która aż tak wypełniłaby mnie nadzieją i wiarą w prawdziwe szczęście. Jej główna bohaterka to takie jasne światełko, które mimo przeciwieństw losu wciąż mocno świeci. Jest ona dowodem na to, że to tylko i wyłącznie postawa człowieka decyduje o tym, czy będzie on szczęśliwy, bo jeśli ktoś docenia to, co ma i dzieli się swoją pozytywną energią z innymi, w jego życiu nie będzie miejsca na smutek, a uśmiech nigdy już nie zejdzie z jego twarzy. Nie ma nic lepszego niż możliwość dawania ludziom radości. Nawet najdrobniejsze gesty, które nic nas nie kosztują, mogą w dużym stopniu poprawić stan drugiego człowieka. Amber, mimo że nie miała łatwo w życiu, nigdy o tym nie zapomniała i właśnie to pozwoliło jej przejść przez trudne chwile.

I to by było na tyle. :D Nominuję Judytę, brak pomysłu, Izabellę, Kingę oraz Minni. Było by mi bardzo miło, gdybyście przyjęły nominację, a jeśli już się na to zdecydujecie, życzę miłej zabawy ♥

Mam nadzieję, że tag Wam się podobał i stworzył jeszcze więcej świątecznej atmosfery, tuszując brak śniegu za oknami. Dajcie znać, czy się ze mną zgadzacie, a jeśli nie, to jak wyglądałyby Wasze odpowiedzi. A teraz zmykam przygotowywać się do Wigilii. Wesołych Świąt! ♥



You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki. Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.

Statystyka