Book Haul #2

13:00


Witajcie! Ostatnio do mojej biblioteczki przybyło parę nowych tytułów. Dawno nie robiłam Book Haul'a, więc trochę ich się nazbierało. Zacznę od egzemplarzy recenzenckich:



1. Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender, Leslye Walton - egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa SQN. Słyszałam mnóstwo pozytywnych opinii na temat tego dzieła i zapewniam, że moja także taka będzie. Zaczęłam i jestem zachwycona!

2. Złota krew, Pierce Brown - egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Drageus. Miałam wątpliwości co do tej książki. Bałam się, że nie spodoba mi się motyw życia na Marsie, nie wspominając już o pracy pod ziemią czy kosmicznych wojnach, jednak okazało się, że to zupełnie co innego. Historia Darrowa naprawdę mnie wciągnęła i poruszyła. [recenzja]

3. Złoty syn, Pierce Brown - egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Drageus. Mam zamiar niedługo się za niego zabrać. Nie mogę dłużej żyć w niepewności...


4. Księga wyzwań Dasha i Lily, David Levithan, Rachel Cohn - prezent mikołajkowy od przyjaciółki. ♥ Kolejne spotkanie z twórczością Levithana. Tym razem bardziej udane. Lekka, a zarazem skłaniająca do refleksji historia o wiecznych poszukiwaniach, z niesamowitym humorem i Magią Świąt w tle. [recenzja]

5. Podaruj mi miłość, Stephanie Perkins i inni - prezent od Mikołaja. Zbiór świątecznych opowiadań o miłości, które umiliły mi tegoroczne Boże Narodzenie. [recenzja]

6. Dziewczyna z pociągu, Paula Hawkinsprezent od Mikołaja. Mój pierwszy thriller psychologiczny - dostarczył mi wielu wrażeń. Pełna zagadek i zwrotów akcji opowieść o złudzeniach, o problemach, z jakimi borykają się dorośli ludzie, otoczona aurą niepokoju  oraz pełnym napięcia klimatem. [recenzja]


7. Akademia Wampirów, Richelle Mead
8. Akademia Wampirów. Pocałunek cienia, Richelle Mead
9. Akademia Wampirów. W szponach mrozu, Richelle Mead  - wszystkie trzy pierwsze części zdobyłam podczas pobytu nad morzem, w promocyjnych cenach. Nie wiem, kiedy po nie sięgnę, jednak z pewnością kiedyś to zrobię. Po Domu Nocy muszę jeszcze troszkę odpocząć od wampirów. ;)

10. Ember in the Ashes. Imperium Ognia, Sabaa Tahir - prezent od przyjaciółki. ♥ Dużo już o niej słyszałam, jeszcze zanim została wydana w Polsce i myślę, że to może być coś dla mnie. Coraz powszechniejszy w książkach jest motyw buntu przeciwko władzy. Zazwyczaj autorzy sprostują zadaniom. Jestem więc ciekawa, jak to wypadło tutaj.

11. Tajemny Ogień, C.J. Daugherty - zakochałam się w Nocnej Szkole, nie mogę więc nie sięgnąć po kolejną opowieść spod pióra pani Daugherty! Mam tylko nadzieję, że się nie zawiodę.


12. The Tales of Beedle the Bard, J.K. Rowling - książkę posiadam w angielskiej wersji, gdyż cena przetłumaczonej jest kosmiczna... Nie mogę się już doczekać kolejnej dawki magicznego świata wykreowanego przez J.K. Rowling ♥

13. Mały Książę, Antoine de Saint-Exupery - moja lektura szkolna, której nie sposób nie pokochać. Czytałam ją w pierwszej gimnazjum i stwierdziłam, że muszę się w nią wreszcie zaopatrzyć! Bardzo dobrze jest mieć pod ręką tak wartościową książkę.

14. Zapytaj Księżyc, Nathan Filer - sam opis intryguje: „Opowiem wam co się stało, bo to dobry sposób, aby przedstawić mojego brata. Ma na imię Simon. Myślę, że go polubisz. Ja naprawdę go lubię. Ale kilka stron dalej Simon będzie martwy. A od tamtej pory nigdy już nie był taki sam.”. Mam przeczucie, że ta książka mnie zaskoczy i na długo zapisze się w mojej pamięci.

15. Byliśmy Łgarzami, E.Lockhart - tę książkę chciałam nabyć już w wakacje, ale udało mi się dopiero teraz. Mam zamiar przeczytać ją letnią porą. Wiecie... tak żeby wczuć się w klimat.

16. Światło, którego nie widać, Anthony Doerr - nie zniosłabym braku tego dzieła sztuki w mojej biblioteczce! Nie ma chyba osoby, która by o nim nie słyszała. Podobno każdy, kto sięga po tę książkę, staje się jej więźniem i automatycznie zostaje oczarowany przez jej wdzięk.


17. Tabula Rasa, Kristen Lippert-Martin - udało mi się ją dorwać w empiku za pół ceny. Sprzecznych opinii jest wiele, jednak mam przeczucie, że to coś dla mnie. Liczę na dawkę rozważań dotyczących ludzkiego rozumu.

18. Ten jeden rok, Gayle Forman
19. Ten jeden dzień, Gayle Forman - kilkakrotnie już spotkałam się z twórczością Gayle Forman. Zostań, jeśli kochasz bardzo mnie poruszyło. Druga część nieco mniej mi się podobała, ale to nie wpływa na mój osąd - ostatecznie mogę powiedzieć, że lubię tę pisarkę, dlatego też nie ominę tej serii.

20. Wszystkie jasne miejsca, Jennifer Niven - ten tytuł - All the bright places - podążał za mną jeszcze zanim stał się Wszystkimi jasnymi miejscami, dlatego też nie mogłam się powstrzymać i to maleństwo także postanowiłam jak najszybciej nabyć.

21. Fangirl, Rainbow Rowell - jeszcze nie czytałam tej książki, a już ma dla mnie ogromną wartość. Po pierwsze - jest to nagroda z pierwszego w życiu losowania, które udało mi się wygrać. Po drugie - jej autorka wielokrotnie już skradła moje serce i czuję, że w tym przypadku też tak będzie. I po trzecie - to przecież FANGIRL!


22. Wichrowe Wzgórza, Emily Bronte - kiedy ujrzałam niezwykle atrakcyjną cenę na kwiatowej serii, dotarło do mnie, że to czas na klasyk. Podążyłam więc za moim przeczuciem i rozpoczęłam eliminacje. KTÓRĄ KSIĄŻKĘ WYBRAĆ?  Jane Austen czy może Elizabeth Gaskell? A może jeszcze ktoś inny? Ostatecznie jednak skierowałam się ku Wichrowym Wzgórzom. Ten tytuł ma na mnie jakieś kojące działanie. Wierzę, że pokocham tą opowieść.

23. Trzynaście powodów, Jay Asher - lubię czytać książki, w których poruszany jest temat samobójstwa. Może nie tak lubię, jak mnie one interesują. Taka książka ma dla mnie jeszcze większą wartość, jeśli zawiera w sobie głębokie przemyślenia i wypływa z niej jakaś prawda. Mam nadzieję, że ta opowieść ma także duże oddziaływanie na czytelnika i mnie nie zawiedzie.

24. Playlist for the dead, Michelle Falkoff -  tutaj również oczekuję czegoś skłaniającego do refleksji. Poza tym jest to połączenie literatury z muzyką - dwóch niezwykle ważnych dla mnie dziedzin, dlatego też z niecierpliwością czekam, aż będę mogła po nią sięgnąć.

25. Kochani, dlaczego się poddaliście?, Ava Dellaira - mam ją już za sobą. Polecam każdemu, kto chce w melancholii oddać się rozmyślaniom. Jest to opowieść głównie o stracie, o zagubionych nastolatkach, siostrzanej miłości oraz o trudnym życiu znanych gwiazd. Przepełniona bólem, tęsknotą i muzyką odskocznia od rzeczywistości. [recenzja]

26. Królowa i faworytka, Kiera Cass - dodatek do Selekcji - serii, którą adoruję od pierwszych stron Rywalek. Mogłabym bez przerwy czytać o rodzinie Schreave'ów, ich przodkach i potomkach, dlatego też z niecierpliwością czekam na moment, w którym będę mogła poznać historię królowej Amberly.

I to by było na tyle. Macie zamiar przeczytać którąś z wymienionych pozycji? A może już to zrobiliście? Chętnie zapoznam się z Waszymi opiniami oraz wrażeniami. Do "usłyszenia"! ;)

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki. Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.

Statystyka